sobota, 9 sierpnia 2014

5. Dzień Miłośników Książek

Hej ;*
Jak widać w tytule dziś jest pewne święto, o którym słyszę po raz pierwszy.
Znalazłam to na fb, na profilu: Nie jestem statystycznym Polakiem, lubię czytać książki <klik> . Polecam, znajdziecie tu nowości o książkach, ciekawe cytaty, konkursy i wiele innych ;p
A dziś chciałabym się skupić właśnie na książkach. Od zawsze lubiłam czytać. Pasję do czytania zaszczepiła mi mama. Gdy byłam mała, mama czytała mi różne książki, np. "Sierotkę Marysię i siedmiu krasnoludków", "Anię z Zielonego Wzgórza" i kolejne 4 części, czy "Lessie". Tych książek było naprawdę dużo. Potem zaczęłam je czytać sama. W podstawówce i gimnazjum zawsze dostawałam nagrody za najlepsze czytelnictwo w szkole. Książki po prostu pochłaniałam. Niestety w liceum nie mam już na to tyle czasu, ale jako, że są wakacje, staram się to nadrobić. Obecnie czytam "Pamiętniki żołnierzy  baonu "Zośka"" oraz "Ocal mnie".

Naprawdę świetne. Może niektórzy tak nie potrafią, ale mi nie robi problemu to, że czytam dwie lub więcej książek w jednym momencie. Sytuacje mi się nie mylą, po prostu zależnie od nastroju, wybieram jedną z książek.
Wracając do tematu mojego czytania, najbardziej lubię fantastykę i kryminały, ale ostatnio wysoko są też u mnie książki na temat II wojny światowej. Książki obyczajowe i romanse czytam tak pomiędzy nimi, dla różnorodności.
Moja przygoda z fantastyką tak naprawdę rozpoczęła się, gdy w trzeciej klasie podstawówki mama wypożyczyła mi "Opowieści z Narnii" C.S.Lewisa.
Zakochałam się wtedy w jego świecie, zakochałam się a Narnii, zakochałam się w książkach fantasy! To było dla mnie coś niesamowitego. Zupełnie inny świat, tak dokładnie stworzony, taki realny! Do tej pory uwielbiam tą książkę i o dziwo film. Nie zawsze film jest tak podobny do książki.
Potem nadeszły inne światy... Książki Tolkiena, Sapkowskiego i wielu innych. 
Jak to było z kryminałami? Nie pamiętam już, ale za mistrzów uznaję Dana Browna i Harlana Cobena. 

Mam pytanie, czytam wiele książek i czy chcielibyście, żeby od czasu do czasu pojawiało się kilka słów o książkach? 
Pa! ;)

7 komentarzy:

  1. Kiedyś jak byłam mała sama nie lubiłam czytać książek, ale jakoś zaraziłam się od siostry i do tej pory czytam. Głównie są to fantasy ;) Jestem tu pierwszy raz ale już mi się podoba, moim zdaniem jak najbardziej powinnaś dodawać więcej postów związanych z książkami. Liczę też że odwiedzisz mojego bloga, życzę miłego dnia. http://natalia-oreiro-pl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem molem książkowym ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Książki to najlepsza rzecz jaka może być :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post :) ja książki osobiście lubie czytać , ale muszą mnie one naprawdę interesować , czyli np tematyka narkomani itd. - problematyczne ;)

    zapraszam www.suena18.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. zapomniałam dopisać , ze obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. też lubię czytać książki:)

    OdpowiedzUsuń